Voorstelling boek

'40 JAAR CULTURELE VERENIGING SPIRIT TEMSE'

Verkrijgbaar vanaf zaterdag 2 december 2023

Reserveren via: Lutgarde De Graeve, lut.com@me.com, GSM 0497 64 41 77.

De Culturele Vereniging Spirit (Temse) bestaat 40 jaar, een dankbare aanleiding om de historiek te reconstrueren. Op zaterdag 2 december wordt het jubileumboek officieel voorgesteld op het gemeentehuis.

Is Spirit over heel Vlaanderen bekend voor zijn stripactiviteiten, dan heeft zij doorheen de jaren initiatieven ontwikkeld, die de breedste domeinen van het culturele leven bestrijken. Die veelheid komt nadrukkelijk in het boek aan bod en zal voor velen een verrassing zijn. Bovendien wordt de historiek gesitueerd in een breder kader van tijd en ruimte, zodat het deels ook een spiegel is van Temses culturele leven van de jongste 40 jaar, zelfs een naslagwerk.

Inzake strips worden aparte hoofdstukken gewijd aan de vieringen, de publicaties, de verschillende samenwerkingsverbanden…, met als toemaatjes ‘Temse in de strip’ en ‘Temse en zijn striptekenaars’. Verscheidene bekende tekenaars met wie Spirit samenwerkte, leverden speciaal voor deze uitgave een felicitatietekening: Merho, Paul Geerts, Hec Leemans, Jeff Broeckx, Patrick Cornelis, Steve Van Bael, Eric Vancoillie, D’ Auwe, Luk Martens, Tony Van Drom e.a.

De andere activiteiten komen aan bod in aparte hoofdstukken: historiek, muziek, tentoonstellingen, quizzen, filmvoorstellingen, rubriek allerlei, samenvattend overzicht van alle activiteiten.

Het boek (A4, hard cover, kleurenuitgave) telt 224 bladzijden en omvat meer dan 370 foto’s en illustraties.

De auteurs zijn Luc De Ryck, Sascha Van Laeken en Raoul De Graeve.

De oplage is beperkt. Wie zeker wil zijn van zijn exemplaar, kan het boek reserveren door storting van 50 euro op rekeningnummer BE41 7370 0542 8710 van Spirit. De voorintekenaars worden uitgenodigd op de officiële voorstelling op zaterdag 2 december, 14.30 u., in de feestzaal van het gemeentehuis (Markt).

Info: Lutgarde De Graeve, lut.com@me.com, GSM 0497 64 41 77.

Inhoud van het boek

1. Van (Dienst) Studio 69 tot Spirit